Het schoolteam 

Het werken op een Familieschool vraagt van de teamleden meer dan alleen pedagogisch-didactische kennis. Ook inlevingsvermogen, interesse in sociale en culturele achtergronden en wat dat inhoudt voor de schoolloopbaan van leerlingen is onmisbaar. Schoolleider, conciërge, leerkracht, en IB’er: iedereen moet zich bewust zijn van de zaken waar leerlingen op school, maar ook thuis en in de wijk, tegenaan kunnen lopen.

icoon webinars
icoon tools
icoon publicaties

Podcasts

 

Onderwijskansen #6: Onderwijs vanuit hoge verwachtingen

Basisschooldirecteur Renald Gunsch en lector didactiek en hoge verwachtingen Lia Voerman gaan in gesprek over hoe belangrijk het is om hoge verwachtingen van leerlingen te hebben. Welke invloed heeft het gedrag van een leerkracht op de prestaties van leerlingen? En wat kan je als leerkracht doen om hoge verwachtingen uit te dragen in wat je zegt, doet en uitstraalt?

Leerpracht de Podcast #5: Samen opleiden en professionaliseren

In deze aflevering gaat host Karim Amghar in  gesprek met Karin Wessel (schoolopleider en auteur) en Elise Akkermans (lerarenopleider en opleidingsdocent bewegingsonderwijs). Samen verkennen ze wat lesgeven in de grootstedelijke context vraagt van startende leraren en hun begeleiders in Overvecht, hoe scholen en lerarenopleidingen elkaar kunnen versterken, en hoe samen opleiden bijdraagt aan een continue lerende onderwijs-community.

tools

publicaties

De Landelijke Agenda Familieschool is een initiatief van:

logo ASKO Familieschool

Wil je meer weten over de Familieschool of sparren met (onderwijs)professionals die hieraan werken?

Meld je dan aan voor een werkbezoek op een ASKO Familieschool in Amsterdam:

4x per jaar ons Familieschool Bulletin ontvangen?

Volg ons: